Goed nieuws: melding van je inactieve werknemers kan nu ook via je werknemersbestand

Hoe was het vroeger?

Tot nu toe moest je ons per werknemer op de hoogte brengen wanneer deze vier weken of langer afwezig was.  Dit kon je doen via ElectrA  of Personeelsbeheer.  

Daarna contacteerden wij de werknemer via e-mail, sms en/of brief met informatie over de mogelijkheden van werkhervatting.

Wat verandert er?

Vanaf nu kun je de informatie over de inactiviteit van je werknemer(s) ook aan de uitwisseling van je gegevensbestand toevoegen.

Je kunt bij elke werknemer de volgende informatie toevoegen:

  • de begin- en einddatum van een inactiviteitsperiode;
  • is de oorzaak van de inactiviteit een ziekte of een ongeval? (Ja/Neen).

Wij volgen de inactiviteit van je werknemer(s) verder op en nemen contact op vanaf vier weken inactiviteit. Laat het ons zeker weten als je deze wijziging aan je bestand zal toevoegen. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat we alle informatie correct verwerken.

Welke extra informatie hebben we nodig?

Is je werknemer inactief door ziekte of een ongeval? Dan hebben wij ook volgende gegevens nodig:

  • verplicht: het thuisadres van je werknemer (voor het versturen van een brief);
  • optioneel: het privĂ©-e-mailadres en/of gsm-nummer van je werknemer (voor het versturen van een e-mail/sms).

Meer weten?

Een beschrijving van de velden voor het elektronisch uitwisselen van personeelsgegevens vind je terug op deze webpagina.